Købsvilkår

Hvert optimeringcenter er et separat fima som kunden indgår aftale med, denne modpart kaldes ”Optimeringscenter” i denne aftale og repræsenterer der firma du besøger for optimering. Det firma som er det officielle optimeringscenter og hvor du gennemfører din optimering er din juridiske modpart.


AutoStable Nordsjælland - Juridiskt navn: Cramers Auto 

AutoStable Slagelse - Juridiskt navn: Korsvejens Auto

AutoStable Köge - Juridiskt navn: Morten Damgaard Auto aps


Købsvilkår i korthed

Vi ønsker at du skal være tryg i dit køb. Er du usikker på noget, så kontakt os. Du handler med et mindre svensk firma som følger svensk lovgivning. Alle oplysninger du udleverer til os bliver hos os.

 

Bilsyn

Konsumenten ansvarer selv for at undersøge hvilke regler der gælder for netop dit køretøj. Mange motoropgraderinger kræver at bilen synes for at lovligt kunne fremføres på almen vej. Udgifter og handlinger i forbindelse med dette påligger konsumenten.

 

Tilfreds-kundegaranti DT PISTON

I 60 dage fra bestillingsdatoen har kunden mulighed for at prøve DT Piston. Købet er dog bindende så længe kunden ikke har returneret varen og ihændehaver varen inden for 60 dage fra bestillingsdatoen samt har kontaktet og forklaret årsagen til returneringen. I den returnerede pakke skal kundeoplysninger findes vedlagt for at returneringen skal være gyldig. Optimeringscenteret skal dog altid have ret til at udbedre årsagen til utilfredsheden gennem eksempel et andet produkt eller lignende, før kunden kan udnytte garantien. Kunden skal respektere kredittiden for fakturaen, selv om kunden giver udtryk for sin utilfredshed efter kredittiden. For at fakturaen skal kunne nå at blive annulleret kræves en registrering mindst 5 dage inden den forfalder. Åbent køb og øvrige garantier som varetages af Optimeringscenterets eksterne leverandører beskrives i leverandørernes separate købsvilkår.

 

 

Tilfreds-kundegaranti OMPROGRAMMERING

I 60 dage fra installationen har kunden mulighed for at gendanne optimeringen hvis der er opstået problemer eller utilfredshed. Købet er dog bindende så længe kunden ikke har kontaktet og gendannet køretøjet/returneret varen inden for 60 dage fra installation/bestilling samt kontaktet Optimeringscenteret og forklaret årsagen til returneringen. Hvis en vare returneres skal kundeoplysninger findes vedlagt for at returnering skal være gyldig. Optimeringscenteret skal dog altid have ret til at udbedre årsagen til utilfredsheden gennem eksempel et andet produkt eller en opdateret programmering, før kunden kan udnytte garantien. Kunden skal respektere kredittiden for fakturaen, selv om kunden giver udtryk for sin utilfredshed efter kredittiden. Kunden kan dog ikke udnytte denne garanti hvis fakturaen er forfaldet. Åbent køb og øvrige garantier som varetages af Optimeringscenterets eksterne leverandører beskrives i leverandørernes separate købsvilkår. Kundegarantien kan ikke udnyttes baseret på ikke opfyldte ønsker om optimeringer, som ikke blev angivet ved behovsanalysen, eller bestiltes som programtillæg, f.eks. fjerning af topfartsspærre, brændstofbesparingsprogram etv. Returretten kan ikke bruges mere end en gang per køretøj og kan heller ikke misbruges ved f.eks. skifte af bil. Retten til at få bilen gendannet til original/korrigere software medfølger ikke ved et eventuelt salg, men gælder udelukkende for den som købte optimeringen fra start af. Kunden er bevidst om at et sådant valg kan indebære at frobruget er uforandret eller forøget, hvis man ikke vælger Normal/Økonomi-programmet.

Ved en eventuel returnering af softwaren er kunden stadig skyldig til at betale for andre artikler på fakturaen, f.eks. filter. Disse skal betalas til fuld pris selvom kunden har fået rabat og en pakkepris i forbindelse med optimeringen. Eventuelle garantier som er tilkøbt eller indgår vil blive annullerede. Hver kunde er bevidst om at motorer uden turbo eller kompressor ikke kan levere samme effektresultat som eksempelvis en motor med turbo.

 

14 DAGES FORTRYDELSESRET

Kunder har inden for 14 dage lovlig ret til at fortryde købet for de produkter som ikke er skræddersyede til dig. Eksempelvis et sportsluftfiler. Kunden behøver ikke at angive årsag, men vi sætter pris på at du fortæller hvordan vi kan forbedre os. Ved retur står kunden for fragtudgifter og varerne skal være ubrugte og paketere i originalindpakning. Ved skade eller anden påvirkning frafalder returretten. For ikke afhentede pakker hos Posten debiterer vi dig 500 kr for håndtering og kunden betaler selv returfragten. Hvis emballage eller varen er skadet ved leverancen skal kunden anmelde dette umiddelbart. Skulle kunden opdage skade når kunden har pakket varen ud skal kunden snarest og senest inden for 2 arbejdsdage anmelde dette.

 

SEKRETESSE

For at vi skal kunne give Dig den bedste service ønsker vi at Du udfylder de informationer vi beder Dig om ved bestillingen. Oplysninger vil ikke blive udleverede til nogen ud over hvad der kræves for at levere Dine varer eller modtage din betaling. Dine oplysninger bliver ikke udnyttede for almen reklame eller lignende fra tredje part. Vi vil give dig kontinuerlig information om AutoStable, men hvis du af en eller anden grund ikke ønsker at modtage information fra os, beder vi dig om at kontakte os for afmelding af elektroniske nyhedsbreve. Ved at fortage en REGnr-søgning på hjemmesiden godkender kunden at kunne blive kontaktet af Optimeringscenteret via telefon. Kunder som er i kontakt med os og bruger internetformularer, foretager bestillinger, mailer med os osv., kan uden varsel få informationsmail sendt til den registrerede mailadresse. Disse nyhedsbreve kan dog afmeldes hvornår som helst.  

 

MOTOR- OG DRIVLINEGARANTI SAMT FORSIKRINGSSELSKAB

Køberen selv ansvarer for at undersøge hvad der gør sig gældende for det berørte køretøj, hvad angår motor- og drivlinegaranti fra fabrikken af, og evt. regler vedrørende motoroptimering. Optimeringscenteret tager intet juridisk ansvar for udebleven erstatning fra mærkeværksted eller lignende.

 

OPLYSNINGER OM PRÆSTATION OG BESPARELSE / INFORMATION / HJEMMESIDE

De angivne tal omkring præstation og brændstofforbrug er visse tilfælde baserede på test af flere køretøjer, nogle gange på enkelte køretøjer og andre tilfælde estimater baserede på producentens erfaringer med lignende køretøjer. Optimeringscenteret ansvarer ikke for disse oplysninger, ej heller for kundernes udtalelser angående effekt og –forbrugsresultater. Optimeringscenteret reserverer sig for eventuelle fejl i produktmateriale, reklameblade, hjemmesider og lignende.

 

EVENTUELLE SKADER

Optimeringscenteret tager intet juridisk eller økonomisk ansvar for skader på kunden ejendom som direkte eller indirekte forårsages af de tjenester eller produkter som installeres. Optimeringscenteret kan ikke garantere for køretøjets stand eller produkterne eller tjenesternes påvirkning på andre dele. Skader på person eller ejendom under installation udført af værksted eller kunde er ligeledes udenfor optimeringscenterets ansvar. Vid installation dækkes kunden af værkstedets firmaforsikring for håndtering af elektronik og for håndtering af ejendom under prøvekørsel. Optimeringscenteret tager intet juridisk eller økonomisk produktansvar og kunden kan ikke stille krav på for eksempel bugsering, kost og logi, udebleven mulighed for at drive virksomhed, reparation, køb af reservedeler eller lignende i forbindelse med optimering og som eventuelt indirekte eller direkte kan have opstået på grund af opgraderingen. Ved eventuel skade som er sket under håndtering på Optimeringscenteret føres al diskussion om eventuel erstatning gennem Optimeringscenterets forsikringsselskab. Ingen krav kan stilles, men alt håndteres gennem forsikringsselskabet. En optimering sker på egen risiko og hardwarefejl som opstår efter en optimering er erstattes ikke af Optimeringscenteret. Optimeringscenterets ansvar er kun håndteringen af software og styreenheden. Kunder som vælger MAX-program for endnu mere effekt er bevidste om at det kan indebære større slitage og større risiko for at motordele kan gå i stykker, uden at dette regnes som en softwarefejl. Optimeringscenteret reserverer sig for at eventuel af- og påmontering af styreenhed og kabler til denne, kan medføre at der opstår mærker på låg, skruer og beslag samt visse modificeringer af hvordan styreenheden er monteret. Optimeringscenteret kan ikke ansvare for styreenheder som sendes uden vedhæfter køretøjs- og kundeinformation samt som ikke er pakket efter anvisningerne. Det er kundens ansvar at pakke styreenheden sikkert og korrekt ved forsendelse til Optimeringscenteret. Under fragten er det fragtselskabet der står for ansvaret.

 

BETALING VIA FAKTURA

Gennem et køb via faktura godkender kunden at Optimeringscenterets samarbejdspartner gennemfører en kreditvurdering baseret på kundens personnummer. Optimeringscenteret har ret til at nægte betaling via faktura efter en ikke godkendt kreditvurdering. I dette tilfælde kontaktes kunden for at finde en alternativ løsning. Fakturaer kan uden varsel blive håndterede af Optimeringscenterets fakturapartner, eller ved delbetaling af Optimeringscenterets finansieringspartner. Optimeringscenteret har efter gennemført tjeneste/installation ret til at ikke udlevere køretøjet eller produkter eller ret til at gendanne køretøjet før udlevering, hvis kunden ikke godkendes ved kreditvurderingen og nægter en alternativ forskudsbetaling eller betalingsløsning. For at få lov til at delbetale kræves det at kunden ansøger om en delbetalingsaftale hos finansieringspartneren. Dette skal ansøges eller informeres om minimum en dag før optimeringen. Det er op til kunden at sørge for en alternativ betaling, hvis finansieringspartneren nægter kredit.

 

VILKÅR FOR TILBUD AF DT PISTON INKLUSIVE K&N FILTER”

Hvis kunden har tager imod tilbuddet om at få et gratis K&N filter sammen med DT Piston under kampagnen har Optimeringscenteret (???) ret til at fakturere for K&N filteret hvis kunden returnerer DT Piston, men beholder K&N filteret Se ordinære priser. Er K&N filteret dog ikke installeret og emballagen ikke åbnet er kunden velkommen til at returnere filteret til Optimeringscenteret. Dog gælder kun 14 dages åbent køb for K&N filteret. Kontakt os venligst ved spørgsmål. Kampagner kan ikke kombineres med andre tilbud, så som klubrabat hos en autocamperklub eller lignende.

 

BOOKING OG AFGIFT

Hvis kunden har booket tid for optimering/montering, men ikke dukker op eller fortryder har Optimeringscenteret ret til at debitere kunden 500 DKK inklusive moms hvis kunden ikke har meddelet dette senest kl 18.00 dagen før den bookede tid. Dette gælder for alle Optimeringscentre hvis andet ikke angives.

LEJEBIL, FRAGT ETC.

Leje eller lånebil tilbydes ikke hos alle optimeringscentre. Separate vilkår gælder. Vid eventuelt rabatteret lejebil gælder denne rabat kun for en dag selvom optimeringen gennemføres på over en dag. Kompletterende omkostninger fra lejebilsselskabet kan faktureres bagefter til kunden. Ved eventuel gendannelse inkluderes ingen udgifter som tidligere har være inkluderede såsom eventuel fragt af styreenhed, lejebil eller lånebil, konsultation af bilværksted for afmontering af styrenhed etc.

 

KONTAKT

Tøv ikke med at kontakte os ved spørgsmål eller eventuel utilfredshed. Vi er et lille og personligt firma der ikke havde eksisteret uden alle vores tilfredse kunder.

DANMARK: danmark@autostable.se
SVERIGE: Teknik og montering: +46 739 900 946 Salg: +46 702 204 130 Økonomi/faktura: +46 730 610 908